Wanneer en hoe gezondheidscoaches patiënten naar andere aanbieders moeten verwijzen

Voor het uitvoeren van specifieke opdrachten zoeken wij gespecialiseerde professionals. Denk aan het inhuren van aannemers voor reparatiewerkzaamheden bij u thuis. Of je ze nu hebt ingehuurd voor eerdere banen, ze zijn naar je doorverwezen, ze zijn opgenomen in je woningverzekering of je leest hun online beoordelingen, je vertrouwt er over het algemeen op dat deze gespecialiseerde professionals goed zijn in wat ze doen en ze zullen zoeken voor specifieke Diensten.

Stel je voor dat je even in de schoenen van je klant staat. Als het gaat om hun gezondheid en welzijn, zouden ze geen hulp zoeken bij hun tandarts voor de diagnose van een huidprobleem dat ze hebben, een voedingsevaluatie of een fitnessplan.

Als gezondheids- en welzijnscoach is het uw morele en wettelijke verantwoordelijkheid om de reikwijdte van uw praktijk te kennen.

Als uw cliënt ondersteuning zoekt voor iets dat buiten uw praktijk valt, kunt u hem helpen bij het navigeren door het gezondheidszorgsysteem, zodat hij de ondersteuning kan krijgen die hij nodig heeft.

Soms kan het moeilijk zijn om te weten wanneer de ondersteuning die uw cliënt nodig heeft buiten uw praktijk valt en hoe u hem kunt helpen de ondersteuning te vinden die hij zoekt. Hier herinneren we u aan de rol van de gezondheids- en welzijnscoach, hoe u kunt vaststellen wanneer u hen naar andere gezondheidswerkers moet verwijzen en hoe u hen kunt begeleiden bij het vinden van de aanvullende ondersteuning die ze mogelijk nodig hebben.

Herinnering: de rol van een gezondheids- en welzijnscoach

Gezondheids- en welzijnscoaches zijn professionals die, op individueel en groepsniveau, gesprekken faciliteren en cliënten in staat stellen doelen te stellen en te bereiken. Ze hebben unieke vaardigheden die psychologie, gedragsveranderingstheorie en levenscoaching combineren, evenals een goed begrip van de algehele gezondheidszorg.

Gezondheids- en welzijnscoaches hebben de afgelopen jaren een ongelooflijke tractie gekregen, zoals onderzoek toont aan hoe hun vaardigheden kunnen worden benut om de kloof tussen traditionele gezondheidszorgopties en gedragsveranderingen te overbruggen.

Wanneer moet u uw cliënt doorverwijzen naar een andere zorgverlener?

In de volgende gevallen kunt u een cliënt doorverwijzen naar een andere zorgverlener:

  • Hun behoeften vallen buiten uw praktijk. Als ze een diagnose zoeken; aanbevelingen voor medicatie; of je hebt vastgesteld dat ze complexe fysieke, emotionele of geestelijke gezondheidsbehoeften waarvoor u niet bent toegerust of wettelijk niet is toegestaan ​​om hen te ondersteunen, is het belangrijk om een ​​verwijzing naar een andere zorgverlener voor te stellen of om de hulp van iemand anders te zoeken.
  • Ze zijn naar u toe gekomen om uw steun te zoeken bij het vinden van professionals die aan hun behoeften voldoen. In dit geval zien ze u als iemand die hen zal helpen bij het navigeren door de wateren van de zorg- en verzekeringssector en misschien met alternatieve opties.
  • U ondervindt problemen om in hun behoeften te voorzien. In dat geval kun je ze doorverwijzen naar een andere gezondheidscoach. Als u problemen ondervindt bij het opbouwen van een positieve, constructieve relatie met de cliënt, kunt u hem of haar voorstellen iemand anders te zoeken en duidelijk maken dat u denkt dat u op dit moment niet de juiste professional bent om aan hun behoeften te voldoen. Hier zijn een paar tips om dit aan hen te communiceren.

Hoe gezondheidscoaches het traject van hun cliënten in de gezondheidszorg kunnen ondersteunen

Als u eenmaal hebt vastgesteld dat aan sommige gezondheidsbehoeften van uw cliënt niet kan worden voldaan binnen uw praktijk, welke rol kunt u dan blijven spelen in het traject van de gezondheidszorg van uw cliënt?

De rol van de gezondheidscoach wordt evenzeer, zo niet belangrijker, nadat uw cliënt steun heeft gezocht bij andere gezondheidswerkers.

Afhankelijk van uw persoonlijke interesses, capaciteiten, aanvullende training en relatie met uw cliënt en andere zorgverleners, kunt u een of meerdere rollen op zich nemen in de zorgervaring en het traject van uw cliënt. De mogelijke rollen die u kunt aannemen, die we hieronder beschrijven, kunnen tussen cliënten en gedurende uw hele loopbaan veranderen, maar ze helpen u te begrijpen hoe u bijdraagt ​​aan een grotere ervaring die uw cliënt mogelijk heeft met zorgverleners.

Integratieve ondersteunende rol

De integratieve ondersteuning, of rode draad, is de bekendste rol van de gezondheids- en welzijnscoach.

In deze rol begeleid je je cliënt zodat ze een groter bewustzijn krijgen van de verschillende praktijken die van invloed zijn op hun welzijn, en je ondersteunt ze bij het overnemen van praktijken die ze in hun leven willen opnemen met als doel hun gezondheid en welzijn te verbeteren.

Cliënten helpen bij het begrijpen, evalueren en implementeren van aanbevelingen van andere gezondheidswerkers kan deel uitmaken van deze integratieve ondersteunende rol.

Bovendien kunt u uw cliënt helpen de rode draad te vinden in al zijn gezondheids- en welzijnspraktijken. Wanneer uw cliënt de wens heeft geuit om verschillende gezondheids- en welzijnspraktijken over te nemen en zich bereid heeft verklaard om deze te implementeren, kunt u uw knowhow en hulpmiddelen gebruiken om flexibele, realistische en krachtige doelen en een tijdlijn te definiëren.

De rol van het ontbrekende puzzelstuk

Het kan zijn dat uw cliënt naar u is gekomen omdat ze naar u zijn doorverwezen door een vriend van uw cliënt of een andere gezondheidswerker. In deze rol kruip je in de huid van het ‘ontbrekende puzzelstukje’.

Degenen die cliënten naar u doorverwijzen, geloven vaak dat u de sleutel bent om hen te helpen de aanbevelingen van andere medische professionals te begrijpen, te onderbouwen en toe te passen, en u zult hen ondersteunen bij de beste weg vooruit vinden. Dit kan het stellen van doelen omvatten, hen ondersteunen bij het uitproberen van nieuwe dingen of het valideren van hun ervaring.

Rol van de navigator

Denk eens terug aan het voorbeeld aan het begin van de verschillende specialisten die u zou kunnen zoeken. Als u een grote renovatie van uw huis wilt uitvoeren en u weet niet waar u moet beginnen, kunt u de hulp inroepen van een projectmanager die de tijd neemt om te begrijpen hoe uw renovatieproject eruit moet zien en die u kan identificeren de juiste aannemers voor uw klus. Ze hebben misschien zelfs de mogelijkheid om u tijdens het hele proces te ondersteunen.

Net zoals de renovatieprojectmanager hun klanten helpt bij het navigeren door de wateren van ontwerp en contractering, kunnen gezondheids- en welzijnscoaches de rol van navigator voor hun klanten op zich nemen. In deze rol heeft uw cliënt de behoefte uitgesproken om een ​​specialist te identificeren die kan voorzien in een andere gezondheidsbehoefte van hen, of u erkent dat hun behoefte buiten uw praktijk valt.

Als u zich op uw gemak en zelfverzekerd voelt in de rol van de navigator, en uw cliënt heeft u gevraagd hen te ondersteunen bij het vinden van andere zorgverleners die voorzien in hun gezondheidsbehoeften en budgettaire of verzekeringsbeperkingen, werk dan samen met uw cliënt om een ​​beter begrip te krijgen van het volgende: :

  • Hun gezondheidsgeschiedenis
  • Hun specifieke zorgbehoeften
  • Andere beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg waarmee ze een afspraak hebben gehad
  • Hun verzekeringsplan en netwerk
  • Direct overleg met artsen en alternatieven, als uw cliënt geen verzekering heeft

Leg gaandeweg uw cliënt uit waarom u bepaalde specialisten heeft aanbevolen en help hen hun verzekeringsplan en het zorgstelsel te begrijpen.

Als u over de knowhow beschikt, wilt u misschien met de specialisten delen wat u kunt verwachten in termen van kosten en afspraken, en misschien wilt u met uw cliënt samenwerken aan het stellen van belangrijke vragen, het uiten van hun zorgen en wensen, en hun eigen advocaat.

Als u zich niet zeker voelt in de rol van de navigator, hoeft u zich geen zorgen te maken. Het kan vele jaren ervaring en netwerken vergen om contacten te leggen met andere vertrouwde en getalenteerde zorgprofessionals en de knowhow om door verzekeringspolissen en het complexe gezondheidszorgsysteem te navigeren. Als dit het geval is, is het belangrijk om eerlijk te zijn tegen uw cliënt over uw beperkingen. Daarna kunt u uw cliënt enige tijd vragen om onderzoek te doen naar andere gezondheidswerkers, hun verzekeringspolis en mogelijke ondersteuningsmogelijkheden. Als uw klant het ermee eens is, zorg er dan voor dat u doorgaat.

Een herinnering aan de kracht van multidisciplinaire gezondheidsteams

Geen enkele professional kan aan ieders behoeften voldoen. Hoewel het normaal is dat individuen de steun zoeken van meerdere professionals die geen enkele communicatie met elkaar hebben, kan het, als het gaat om iemands gezondheid, een gemiste kans zijn om een ​​meer holistisch begrip te hebben van het individuele welzijns- en gezondheidstraject.

Gezondheids- en welzijnscoaches zijn dat wel steeds meer worden opgenomen in multidisciplinaire gezondheidszorgteams als manieren om de resultaten voor de patiënt en het algehele welzijn te verbeteren.

Onderzoek heeft de ongelooflijke kracht van multidisciplinaire zorgteams aangetoond. Zoals vermeld in een onderzoekspaper gepubliceerd door de faculteit Medische en Gezondheidswetenschappen van de Universiteit van Auckland, “Recent bewijs suggereert dat verbetering van teamwerk in de gezondheidszorg kan leiden tot aanzienlijke winsten in patiëntveiligheid, gemeten aan de hand van de efficiëntie van de zorg, het percentage complicaties en mortaliteit. Interventies om teamwerk in de gezondheidszorg te verbeteren, kunnen de volgende grote stap vooruit zijn in de resultaten voor patiënten. “

De onderzoekers stel de volgende zeven acties voor die helpen om belemmeringen voor teamcommunicatie in de gezondheidszorg te overwinnen:

  • Effectieve communicatiestrategieën aanleren
  • Samen teams trainen
  • Teams trainen met behulp van simulatie en modellering, inclusief casestudy’s
  • Inclusieve teams definiëren als een samenhangend geheel met gemeenschappelijke doelen
  • Democratische teams creëren
  • Teamwork ondersteunen met protocollen en procedures
  • Het ontwikkelen van een organisatiecultuur en het ondersteunen van zorgteams

Als u momenteel in een multidisciplinair team werkt of dat hoopt, kunt u deze voorstellen beschouwen als best practices voor zorgprofessionals om samen te werken.

Belangrijkste afhaalrestaurants

Wanneer gezondheids- en welzijnscoaches een goed begrip hebben van hun werkterrein en rol in het zorgtraject van hun cliënten, kunnen ze een stimulerende rol spelen in het leven van de cliënt. In sommige gevallen kan het empoweren van cliënten betekenen dat ze doorverwezen worden naar andere gezondheidswerkers.

Weten wanneer ze cliënten naar andere gezondheidswerkers moeten verwijzen, helpt cliënten hun persoonlijke visie op gezondheid en welzijn in eigen hand te nemen en optimaal gebruik te maken van de tools die hen kunnen helpen de beste zorg te krijgen.

Nieuwe call-to-action

CreditSource link

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

Bartsidee
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0