5 tips voor het opbouwen van vertrouwen bij het werken met klanten als gezondheids- en welzijnsprofessional

Het is geen geheim. Als je vertrouwen hebt in je coachingsvermogen, wekt dat vertrouwen bij je klanten.

Vertrouwen in gezondheids- en welzijnscoaching kan er een beetje anders uitzien dan in andere beroepen. Bij coaching gaat vertrouwen niet alleen over duidelijk en beknopt spreken, oogcontact maken en een open lichaamstaal hebben. Echt zelfvertrouwen opbouwen als coach vergt tijd en energie tussen de sessies.

In dit artikel geven we je vijf tips om echt vertrouwen op te bouwen in je gezondheids- en welzijnscoaching.

Onthoud uw reis om coach te worden

Aan het eind van de dag is het misschien wel een van de krachtigste tools die u kunt gebruiken om te onthouden waarom u in dit bedrijf bent begonnen.

Denk na over uw verleden en de belangrijkste gebeurtenissen die u hebben gemotiveerd om coaching te zoeken.

Onthoud de obstakels die u hebt overwonnen om lessen te volgen, uw materialen te kopen, uw certificaat te halen en uw bedrijf op te bouwen.

Denk aan een tijd waarin u zich gevalideerd voelde door iemand die een beter begrip kreeg van hun persoonlijke gezondheid en welzijn door iets dat u tegen hen zei.

Je bent een coach omdat je dacht dat je er een zou kunnen worden. En nu hebt u de mogelijkheid om uw kennis en diensten aan anderen aan te bieden – en u kunt er uw brood mee verdienen!

Geef uw hiaten in kennis toe

Het is oké om niet alle antwoorden te hebben op complexe vragen die uw klanten u kunnen stellen.

Hoewel je ego een klap kan krijgen om te accepteren dat je niet alle antwoorden hebt, is het nooit een goed idee om meteen een antwoord te verzinnen. Uw klanten komen naar u toe omdat ze u vertrouwen om hen te helpen beslissingen te nemen en acties te ondernemen die hun gezondheid verbeteren.

Dus als je een antwoord op hun vraag verzint of raadt, misleid je ze. Hoewel u zich op korte termijn misschien beter voelt, wetende dat u hun zorgen kunt wegnemen als u hen misleidt, zullen zij u dit laten weten – en dat is niet goed voor je ego.

Als u het antwoord niet weet, zeg dat dan zo zelfverzekerd mogelijk; maak oogcontact en draai er niet omheen. Je kunt zoiets zeggen als: ‘Wauw, het spijt me zo te horen dat je door het eten van aardbeien slaapproblemen kreeg. Voor zover ik weet, is er geen verband tussen aardbeien en slaapproblemen, maar ik zal de recente literatuur inzien en ik zal er zo snel mogelijk op terugkomen. ”

Door empathie te tonen, oogcontact te maken en hiaten in uw kennis toegeven, en vervolgens uw toezegging opvolgen, zal uw cliënt een gevoel van vertrouwen in u krijgen.

Als je een antwoord of een gok verzint, zal je lichaam waarschijnlijk de leugen prijsgeven. Als mensen liegen, is de kans groter dat ze sneller praten, in cirkels praten en oogcontact vermijden.

Hoewel het tegenstrijdig lijkt, zal het erkennen van uw grenzen aan kennis en ervaring uw zelfvertrouwen vergroten.

Noteer wat u na de sessie moet doen en ga verder.

Onderzoek tussen sessies

Onderzoek tussen sessies is een natuurlijke en noodzakelijke stap nadat u heeft toegegeven dat u het antwoord op de vragen van uw cliënt niet weet. Noteer waar u op moet letten na uw overleg met een klant, en ga zo snel mogelijk verder.

Wacht in het algemeen niet tot uw volgende sessie. Praat met uw cliënt zodra u een duidelijker antwoord op zijn vraag hebt. Als je doorgaat, toon je niet alleen oprechte interesse in hun welzijn, maar bouw je ook een gevoel van vertrouwen op.

Maak tijd vrij om uw studieboeken, recente literatuur en officiële richtlijnen voor antwoorden te bekijken, en neem dan contact op met uw cliënt.

Tussen de sessies door tijd nemen voor onderzoek is een belangrijk, maar vaak over het hoofd gezien onderdeel van het coachingproces. Door sessies aan te gaan met vers verworven, up-to-date informatie en tools met betrekking tot hun interesses, gezondheidstoestanden en welzijnsdoelen, kunt u uw zelfvertrouwen opbouwen voordat u van start gaat.

Zet je opleiding voort

Zoals het gezegde luidt: hoe meer je weet, hoe meer je je bewust wordt van wat je niet weet. Als je je laat beseffen wat je weet het niet u te pakken krijgt, kan het uw zelfvertrouwen schaden.

Maak een plan om u in te schrijven voor cursussen die uw hiaten in kennis kunnen opvullen, zodat u met vertrouwen de ondersteuning kunt bieden die uw klanten nodig hebben.

Er zijn twee andere primaire voordelen om uw opleiding voort te zetten nadat u bent gecertificeerd.

Ten eerste, hoe meer gespecialiseerd u bent, hoe competitiever uw coachingdiensten worden.

Ten tweede kunnen sommige cursussen meetellen kredieten voor permanente educatie (CEC’s), die je nodig hebt om je gezondheids- en voedingscoaching te behouden certificering actief.

Vraag klantrecensies aan

Zijn er klanten die u echt bent? uitstraling met? Vraag hen of ze bereid zijn een korte recensie van uw diensten te schrijven.

De kans is groot dat u aangenaam verrast zult zijn door het resultaat. Bovendien kunt u uw favoriete recensies bekijken en, met toestemming van uw klant, deze gebruiken om uw diensten te promoten!

Als u niet zeker weet waar u moet beginnen, kunt u een algemene mededeling doen aan vroegere klanten en hen een korting op uw diensten of producten aanbieden wanneer ze een recensie indienen.

Heb je een niet zo positieve recensie? Neem het in de pas. In plaats van boos of verdrietig te worden, beschouw het als een kans om na te denken over verschillende soorten klantervaringen. Het is belangrijk om empathisch te zijn voor uw cliënt, maar ook als een kans om uzelf te vergeven en te leren. Als dit binnen uw mogelijkheden ligt, wilt u misschien zelfs contact opnemen met de klant en hem vertellen wat u van plan bent te doen om uw diensten te verbeteren.

Belangrijkste afhaalrestaurants

Vertrouwen is de sleutel bij het opbouwen van relaties met klanten. Hoewel oogcontact, open lichaamstaal, duidelijk en beknopt spreken en actief luisteren allemaal manieren zijn om vertrouwen te tonen tijdens sessies, vereist het opbouwen van echt zelfvertrouwen meer tijdinvestering. Tussen de sessies door om cursussen te volgen, klantinformatie te bekijken en beoordelingen te vragen, zijn enkele manieren om vertrouwen in jezelf als gezondheids- en welzijnscoach en als ondernemer op te bouwen.

Onthoud dat vertrouwen in coaching niet alleen betekent dat u voelt dat u over de vaardigheden en kennis beschikt om de gezondheid en het welzijn van uw klanten te verbeteren. Een zelfverzekerde coach zijn, betekent ook dat je empathisch bent, een goede luisteraar, onvolmaakt en ruimdenkend.

Nieuwe call-to-action

CreditSource link

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

Bartsidee
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0